Meyve Suyu Sıkma ve Kilo Kaybının Sağlık Faydaları

admin

Administrator
Yönetici
5 Nis 2020
29
0
1
Meyveleri bir bütün olarak alabilir, posa ile karıştırabilir veya meyve suyu yapabilirsiniz. Meyve suyu sıkma, meyve suyunu meyve veya sebzeden posa olmadan sıkma işlemidir.


Meyve suyu hazırlarken, yiyecek grupları ve belki de kalori ile sınırlandırılırsınız. Birçok insan, meyve suyundan kaynaklanan sağlık yararlarından şüphelenir.


Ancak, kilo vermeyi dört gözle bekliyorsanız, meyve suyu sıkma, hedefinize hızlı bir şekilde ulaşmanın harika bir yoludur. Bu özellikle sebzelerden meyve suyu çıkarır ve mango ve muz gibi yüksek şeker içeriğine sahip meyveleri azaltırsanız geçerlidir.


Meyve suyu sıkmanın sağlık yararları


1. Meyve suyu hazırlama vücutta daha fazla besin emilimini sağlar. Çünkü vücudun lifleri sindirmesi gerekmez. Meyve suyunu aldığınızda, besinler doğrudan kan dolaşımınıza verilir. Bu nedenle meyve suyu sıkma işlemi, gün boyunca çok fazla sebze yemek zorunda kalmadan besinlerin etkili bir şekilde emilmesini sağlar.


2. Meyve suyu hazırlama, çok çeşitli sebzeleri almanızı sağlar. Havuç, kales, ıspanak, kereviz ve çok daha fazlasını meyve suyu yapabilirsiniz. Çok fazla tarif ve seçenek var; yalnızca sebze ve meyvelerle sınırlısınız.


3. Meyve suyu sıkma, bağırsağın en iyi şekilde çalışmasını sağlayan sağlıklı enzimler sunarak sindirimi iyileştirebilir. Bağırsaklara iyi bakteriler sokmak ve toksinleri gidermek genel vücut sağlığınızı iyileştirir. Sebzeler ve meyveler bağırsaklara sağlıklı enzimler ve bakteriler getiren prebiyotikler açısından zengindir.


4. Meyve suyu sıkmak vücuttaki yüksek kolesterol seviyesini düşürür. Meyve suyu hazırlarken, yüksek kolesterol gıdaları alımınızı önemli ölçüde azaltırsınız ve vücudunuz kolesterolü ve genel vücut yağ yüzdesini düşüren enerji için yağa dönüşür. Ancak yüksek kolesterolü düşürmek kendi başına sıkma değildir; diyetteki genel değişiklik! Kızarmış yiyecekler ve sağlıksız yağ alımından kaçının.


5. Meyve suyu sıkmak vücudu toksinlerden arındırmaya yardımcı olur. Bağırsaklardaki toksinleri giderir ve aynı besin maddeleri ile yenilenir. Sıkma, bağırsakların sindirmesi gereken lif alımı olmadığından sindirim sisteminize dinlenmek için zaman verir.


Meyve Sıkacağı ve Kilo Kaybı


Meyve suyunun kilo kaybına yardımcı olup olmadığını gösteren bir çalışmada, 20 sağlıklı katılımcı üç gün boyunca günde 6 şişe farklı meyve suyu tüketmiştir. Üç günden sonra katılımcılar ortalama 1,7 kg kaybetti. Temizlemeden iki hafta sonra, ağırlıklarının öncekinden ortalama 0.91 kg daha az olduğu bulunmuştur.


Meyve suyu sıkma kilo kaybına yardımcı olur; ve diyette tam bir değişiklik eşlik ettiğinde daha da iyi çalışır. Ayrıca daha fazla fiziksel aktiviteye girmeli ve yerleşik bir yaşam tarzından kaçınmalısınız.


Meyve suyu hazırlarken kullanabileceğiniz birçok meyve suyu karışımı veya tarifleri vardır. Ayrıca bir diyetle birlikte meyve suyu yapmayı da seçebilirsiniz: sadece belirli bir süre için meyve sularını alın veya takviyeleri ile birlikte alın. Bununla birlikte, meyve suyunun kilo kaybı veya sağlıklı yaşam için uzun vadeli bir çözüm olmadığını belirtmek önemlidir. Bağırsak sağlığını iyileştirmek veya kilo kaybına yardımcı olmak için zaman zaman yapılmalıdır.