Sağlıklı Yaşam - Sağlığınıza Takıntılı mısınız?

admin

Administrator
Yönetici
5 Nis 2020
29
0
1
Sağlık söz konusu olduğunda, çoğumuz sadece elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Şu anda nasıl hissettiğimizi ve zaman geçtikçe nasıl hissettiğimizi bire bir yapmaya çalıştığımızı not ediyoruz. Egzersiz yapıyoruz, diyet planımızda değişiklikler yapıyoruz ve uyku ihtiyaçlarımıza dikkat ediyoruz. Yani, en iyi başarıyı yakaladığımızı düşünmeliyiz.


Ancak, sağlığınız hakkında fazla endişe duyuyor musunuz? Bazı insanlar için bu gerçek bir endişe: İsterseniz ona sağlık OKB'si veya endişe deyin. Sağlık durumunuzu ve nasıl hissetmeniz gerektiğini araştırmak ve araştırmak için çok fazla zaman harcarsanız, akut stres olayları vücudunuzu ve ölçülebilir bir şekilde etkilediğinden ellerinizde bir sorun olabilir ...


1. Sorun Tespit Nasıl. İlk olarak, başlayacağı zaman sorunların nasıl tespit edileceği hakkında konuşalım. Aşırı sağlık bilincine sahip olmak, genellikle çok geç olana ve tam bir anksiyete bozukluğunuz olana kadar bir sorununuz olduğunu fark etmemenizdir.


Sağlığınıza takıntılı olabileceğiniz bazı işaretler arasında ...


  • her zaman sağlığınız hakkında stresli hissediyor ve neden daha iyi hissetmediğinizi merak ediyorsunuz.
  • var olmayan semptomlardan şikayet eden doktora gidersiniz.
  • çevrenizdeki insanlar size çok fazla endişelenmemenizi söyler.
  • Doktor size sağlık sorunu olmadığını söylediğinde, endişenizi azaltmaz.
  • bir başkasında bir rahatsızlık duyduğunuzda, araştırmaya başlarsınız ve sonunda da buna sahip olduğunuza inanmaya başlayabilirsiniz.
  • testler yapıldıktan sonra rahatça dinlenmekte zorlanıyorsunuz ve sonuçları öğrenene kadar normal yaşamınıza odaklanamıyorsunuz.

Bu belirtilerden birkaçını bile yaşıyorsanız, bu hafife alınacak bir şey değildir.


2. Endişeniz Hakkında Ne Yapmalı? Yukarıdaki noktalardan bazılarında kendinizi tespit ederseniz ne yaparsınız?


  • önce bir arkadaşınızla konuşun. Onlara farklı hastalıklarla aşırı derecede ilgilendiğinizi fark edip etmediklerini sorun. Varsa, elinizde bir sorun olabilir.
  • sonra, psikolojik bir danışmana danışmayı düşünün. Bu tür bir sorunla başa çıkmak için eğitilmiş biriyle konuşun. Bunu aşmak için profesyonel yardıma ihtiyacınız olabilir.
  • son olarak, stres kontrol taktikleri uygulayın. Stres kırma teknikleri genellikle kaygı ile mücadele için de işe yarar, böylece ikisi el ele gidebilir. Basıncı azaltmak için yöntemlerin seçimi biraz kişiseldir.

Gerçekten hasta olduğunuzda sık karşılaşılan sağlık endişeleri, bir hastalıktan kurtulurken yerleşik bir stres seviyesi olduğu için üzerinde durulması gereken bir şey değildir. Sağlığınız hakkında olumsuz düşüncelerle tüketildiğinde önemli bir sorununuz olduğunu görebilirsiniz.